Strona główna Facebook - dołącz do nas
Serwis baterii trakcyjnych

Akumulator po zimie

Po sezonie zimowym akumulator wymaga szczególnej troski. Na pewno warto go podładować, najlepiej w zakładzie specjalistycznym. Może się tam okazać, że bateria nie trzyma parametrów producenta. Wówczas żadna reanimacja nie pomoże. Trzeba będzie sięgnąć do portfela i kupić nowy akumulator.

Mimo nowoczesnych technologii akumulator po kilku latach eksploatacji traci swoją siłę. Warto więc po zimie sprawdzić techniczny stan baterii, a jeżeli nie gwarantuje ona prawidłowego rozruchu i obsługi wszystkich urządzeń elektrycznych w pojeździe, kupić nowy akumulator. TAB Polska poleca akumulatory Topla, które ostatnimi laty tak doskonale przyjęły się na naszym rynku.

Z wyborem nie będzie kłopotu, albowiem w punktach sprzedaży zawsze można liczyć na fachową poradę i profesjonalną pomoc.

Kiedy na złom?

Akumulator rozładowywany jest najczęściej przez niesprawne instalacje elektryczne i wpięte w nie urządzenia,jak na przykład złej jakości autoalarmy, wadliwe przekaźniki. Taki akumulator może nie nadawać się do dalszej eksploatacji, dlatego nie warto szukać sposobów jego reanimacji, mimo że niektórzy kierowcy decydują się na ratowanie baterii wymieniając elektrolit. Niepotrzebnie, albowiem odkształcone płyty są nie do naprawienie. Wymiana elektrolitu i długie ładowanie nie pomogą. Kiedyś w bateriach stosowano grube płyty, odporniejsze na odkształcenie, więc reanimacja niekiedy udawała się. Dziś płyty są cienkie i uszkodzony akumulator nadaje się tylko na złom.

Ostrożność nie zawadzi

Wszystkie akumulatory kierowane do sprzedaży powinny być bezpieczne w obsłudze, ale ostrożności nigdy za wiele. Baterii nie należy samodzielnie konserwować. To rola serwisu.Ostrożność zalecamy także przy ładowaniu akumulatora za pomocą prostownika. Nakrętki w trakcie ładowania należy odkręcić, zaś baterię ustawić z dala od źródła ognia. Odradzamy także demontaż i przenoszenie baterii zaraz po dłuższej jeździe,ponieważ grozi to wybuchem nagromadzonych w celach gazów.

Smutne konsekwencje zwarcia

Żywotność akumulatora zależy także od stylu jazdy. Auto powinno mieć sprawne układy elektryczny i zawieszenia. Zepsuty amortyzator potrafi wykończyć baterię w ciągu jednego sezonu. Warto omijać dziury w jezdni, ostrożnie pokonywać rozjazdy. Nie są to przestrogi na wyrost, mimo że nowoczesne akumulatory bezobsługowe prawidłowo eksploatowane nie powinny sprawiać żadnych kłopotów. To prawda,ale życie różne zna przypadki. Za naprawę komputera pokładowego uszkodzonego przez niesprawny akumulator kierowca zapłaci krocie. Wystarczy, że mechanik w warsztacie nie założy uchwytów stabilizujących akumulator i kłopot gotowy - zwarcie w celach i wszystkie tego konsekwencje. Dlatego warto być przezornymi korzystać z wiedzy specjalistów.

Odradzamy przenoszenie baterii zaraz po dłuższej jeździe, ponieważ grozi to wybuchem nagromadzonych w celach gazów.